Lopšelis-darželis dalyvauja Šiaurės ir Baltijos šalių mokyklos partnerystės „Nordplus Junior“ programos projekte „Kiekvienas vaikas mums svarbus“ („Every child matters“) nuo 2024 m. rugsėjo mėnesio iki 2026 metų rugsėjo mėnesio.
Projekto tikslas – dalintis gerąja darbo patirtimi, kuriant ikimokyklinio ugdymo įstaigą visiems vaikams, pripažįstant ir gerbiant skirtybės, atsižvelgiant į kiekvieno vaiko gebėjimus ir poreikius.
Projekto koordinatorius – Hedgehog preschool (Švedija)
Partneriai:
- Kindergarten Võsukese Lasteaed (Estija).
- Kauno lopšelis-darželis „Nežiniukas” (Lietuva). Projekto koordinatorės – direktoriaus pavaduotoja ugdymui Vaida Skrupskienė ir ikimokyklinio ugdymo mokytoja Jurgita Ramoškienė.
PEDAGOGŲ KOMANDOS DALYVAVIMAS PROJEKTINIAME SUSITIKIME-STAŽUOTĖJE ESTIJOJE
2025 m. kovo 3–7 d. Kauno lopšelio-darželio „Nežiniukas“ penkių pedagogų komanda turėjo galimybę dalyvauti antrajame projekto partnerių susitikime-stažuotėje, kuri vyko Estijoje.
Vizito Estijoje metu pedagogai lankėsi Juri miestelio „Vosukese“ ir „Taaramäe“ ikimokyklinio ugdymo įstaigose, kur susipažino su šiose įstaigose dirbančiais pedagogais, stebėjo ugdymo(si) procesą, apžiūrėjo aplinkas ir priemones.
Tačiau didžiausią įspūdį paliko dalyvavimas „Vosukese“ darželio vaikų išvykoje „Miško diena“. „Miško diena“ – tai ypatingas renginys, kuriame dalyvauja vaikai, pedagogai, mokytojų padėjėjai, administracija, virtuvės darbuotojai ir kt. bendruomenės nariai. Ši išvyka yra viena iš svarbiausių šio darželio tradicijų ir vyksta tris kartus per metus: rudenį, žiemą ir pavasarį.
„Miško dienos“ metu vaikai, pedagogai ir kiti įstaigos darbuotojai visą dieną praleido miške prie jūros. Išvyka vyko nuo 9 val. iki 15 val. Pedagogai visiškai nesikišo į vaikų veiklą – vaikai turėjo galimybę patys realizuoti savo idėjas, sugalvoti žaidimus, kurti veiklas. Projekto dalyviai stebėjo savarankišką vaikų elgesį ir veiklas, kuriose vaikai aktyviai tyrinėjo aplinką: kūrė žaidimus naudodami medžio šakas, akmenis, vandenį ir smėlį. Vaikai patys sprendė, ką ir kaip veikti, o ši laisvė suteikė galimybę ugdyti kritinį mąstymą ir kūrybiškumą. Pedagogai visada buvo šalia, stebėjo vaikų veiklas ir buvo pasiruošę padėti tik tada, kai vaikai prašydavo pagalbos. Tai leido vaikams jaustis atsakingiems už savo veiksmus ir skatino savarankiškumą. Šios veiklos ir pedagogų požiūris ugdo pasitikėjimą tarp vaikų ir pedagogų, nes vaikai jaučia, kad suaugusieji pasitiki jų gebėjimais ir sprendimais. Stebint vaikų ir pedagogų bendravimą bei vaikų gebėjimą organizuoti veiklas ir žaidimus, tapo aišku, kad ši išvyka ne tik lavina vaikų socialinius įgūdžius, bet ir ugdo atsakomybę bei pagarbą aplinkai. Išvykos metu vaikai buvo ne tik smalsūs tyrinėtojai, bet ir kūrėjai, sugebantys pasikliauti savo idėjomis ir dirbti kartu, kad pasiektų bendrą tikslą.
Toks renginys, kaip „Miško diena“, ne tik suteikia vaikams unikalių patirčių, bet ir ugdo jų meilę gamtai, stiprina ryšį su aplinka ir skatina aktyvų, kūrybišką požiūrį į žinių siekimą ir pasaulio pažinimą.
Grįžę naujomis žiniomis, patirtimi ir įspūdžiais, pedagogai pasidalino su Kauno lopšelio-darželio „Nežiniukas“ kolegomis, pristatydami video ir nuotraukų medžiagą iš aplankytų ugdymo įstaigų.
PEDAGOGŲ KOMANDOS DALYVAVIMAS PROJEKTINIAME SUSITIKIME-STAŽUOTĖJE
ŠVEDIJOS KARALYSTĖJE
Susitikimo metu švedų pedagogės pristatė „Role modelling“ (elgesio modeliavimo) metodą, pasidalino metodo taikymo patirtimi, demonstravo video medžiagą su pavyzdžiais, pateikė patarimus kaip, kada ir į ką mokytojai turėtų atkreipti dėmesį taikant „elgesio modeliavimo“ metodą. Šis metodas iš pirmo žvilgsnio nėra novatoriškas, bet šio metodo principai kasdieniniame vaikų gyvenime yra svarbūs nes, Vaikai mato – Vaikai daro. Grupėje yra daug veiksnių įtakojančių vaikų elgesį, tačiau pedagogo elgesys turi didžiausią poveikį. Nedideli suaugusiojo elgesio koregavimai gali turėti didžiulį poveikį. Teigiamo elgesio skatinimas pozityviu elgesio modeliavimu, pozityviu kalbos vartojimu labai prisideda prie harmoningos atmosferos kūrimo grupėje. Pedagogės atkreipė dėmesį, kad labai svarbus yra savo elgesio reguliarus peržiūrėjimas (filmuojant veiklas ir savo veiksmus) ir pozityvaus kalbos vartojimo mokymasis.
Vizito Švedijoje metu pedagogai lankėsi „Hedgehoge“ ir „Bygatan“ ikimokyklinio ugdymo įstaigose, kuriose susipažino ir bendravo su šiose įstaigose dirbančiais pedagogais, stebėjo ugdymo(si) procesą, apžiūrėjo aplinkas ir priemones.
Žiniomis, patirtimi ir įspūdžiais grįžę pedagogai pasidalino su Kauno lopšelio-darželio „Nežiniukas“ pedagogais, pristatydami „Role modelling“ (elgesio modeliavimo) metodą, video ir foto medžiagą iš aplankytų ugdymo įstaigų.