Lopšelyje-darželyje taikomi į vaiką orientuoti atitinkantys vaikų amžių ir individualius poreikius ugdymo ir ugdymosi metodai:
- Žaidimas (pagrindinė ikimokyklinio amžiaus vaikų veikla);
- Spontaniška vaiko inicijuota veikla (aš pats).
- Patirtinė vaiko veikla žaliosiose edukacinėse erdvėse, tyrinėjimų laboratorijose, kūrybinėse ateljė, atradimų stotelėse, pažinimo salose.
- Informatinio mąstymo, skaitmeninio raštingumo ir inžinierinių gebėjimų ugdymo metodai pagal Nacionalinės švietimo agentūros projektą „Inovacijos vaikų darželyje“.
- Vaikų kūrybinė veikla, vaikų projektai, probleminių situacijų sprendimas, diskusijos, turizmo renginiai, vaiko veiklos įsivertinimas ir kt.
Vaikų tyrinėjimo, smalsumo, kritinio mąstymo, bendradarbiavimo ir kūrybiškumo skatinimui lopšelyje-darželyje yra taikomas STEAM ir STREAM ugdymas. STEAM ugdymas yra integralus, į kompleksišką tikrovės reiškinių pažinimą, pritaikymą ir problemų sprendimą kreipiantis vaikų gebėjimų ugdymas gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos (STEAM, angl. science, technology, engineering, arts, maths) kontekste. STREAM (angl. science, technology, reading, engineering, arts, maths) ugdyme yra integruojami gamtos mokslai, technologijos, skaitymas, inžinerija, menai ir matematika. STEAM ir STREAM ugdymas akcentuoja holistinį požiūrį į mokymąsi bei suteikia ikimokyklinio amžiaus vaikams būtinų įgūdžių reikalingų būsimai akademinei ir asmeninei sėkmei.
Į lopšelio-darželio ir grupių veiklą integruojamas ekologijos ugdymo turinys (nuo 2022 m. įstaiga Lietuvos EKO mokyklų tinklo mokykla), grupėse taikomi vaikų gamtamokslinio ir ekologinio raštingumo gebėjimų ugdymo metodai.
Pagal Aktyvios mokyklos ir Sveikatą stiprinančios mokyklos statusus (šalies lygmeniu) visose grupėse organizuojamos vaikų fizinį aktyvumą skatinančios ir sveikatą stiprinančios veiklos, organizuojami fizinį aktyvumą skatinantys renginiai (akcijos, orientacinio sporto varžybos ir kt.). Į ugdymo(si) procesą integruojamos prevencinės, socialinių emocinių įgūdžių ugdymo programos (,,Kimochis“, alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevencinė programa ir kt.), tarptautinės eTwinning, eTwinning & ESEP , „Say hello to the World“ („Labas pasauli“) projektinės veiklos.
Specialiosios paskirties grupėse taikomas sensorinės integracijos modelis. Vaikams, turintiems didelius ir labai didelius specialiuosius ugdymosi poreikius, organizuojamas individualiai suplanuotas ir pojūčiais grįstas ugdymas („Sensorinė „dieta“), užtikrinamos sensorinius poreikius atitinkančios veiklos, žaidimai ir kita patirtinė veikla.